Saturday, September 3, 2011

MY GENIUSISLAM BABY

1 yg korg kena tahu psl aku ialah aku teringin sgt nk anak... I WANT A BABY!!!...GIVE ME A BABY HONEY!!!... YEAH2!!..UHH2!!..AHH2!!!..OHYEYYY!!!..
kalau nak twu sejak umur 15 taun aku nak anak... keinginan yg "SUPERDUPAPOWERINFINITY" ....kerana aku mahukan kehidupan bahagia aku sendiri yg diukir melalui tangan pinjaman Ar-Rahman dan Ideologi sendiri..  Jika teori Darwin dipanggil Darwinism maka teori aku dipanggil "Shafiqnism" [BEWARE! 18SXXX].. and if Darwinism is a set of movements and concepts related to ideas of transmutation of species or of evolution. then  Shafiqnism is a set of movements and concepts related to ideas of Islam and Genius. tadaaaa!.. bunyi mcm scary tp actlly aku  mahu menjadi seorang bapa yg Misali dan pemimpin keluarga...aku nak bagi yg terbaek kepada my family. dat's wht ppl call Father... =) 

then, uollz kena tahu ini kalau Malaysia ada RMK rancangan malaysia ke***...den aku ada RSB Rancangan Shafiqnism Baby...baby baby baby ohh baby baby baby ohh~lalalala.... everything for a reason . ape yg aku buat ada sebab... so, jgn la pk aku giler atau over... sebab "everything happens for a reason." So when I punch you in the face, remember I had a reason... ;) btw aku xsuka org cakap belakang... dun try me... chill =)

SHAFIQNISM

- 4 org anak, 2 boy[B] 2 gul[G]
-1st B, 2nd G, 3rd B, 4rd G n selang setahun je..aku akan usaha ..ceh2 =) [kalau ada rezeki]

-100% mother breast feeding
-LOVE n HAPPINESS sesuatu yg tidak boleh dipisahkan .ianya sesuatu khazanah hidup..bagai langit dan bintang, aur dan tebing, dan flora dan fauna
-parents communication dgn bayi amat diperlukan.
-saya akan jadi father,teacher n friend for my baby for the rest of my life, i'll be wif u, stand by ur side, honest n true, until da end of ma life i'll be loving u,loving u~lalalala =)

-smua akan bermain alat muzik.. yeah seriously! =) kerana muzik itu indah, jika dimainkan maka ia adalah karisma. jika ia karisma... 
maka ianya PERSONA..=) 
-food n nutrition sesuatu yg vital n penting bg aku. utk kesihatan, mental dan fizikal

- masa isteri aku mengandung ..dia kena buat Maths sehari 10 questions [approximately], main catur sebelum tidur, Makan makanan yg berkhasiat [exmple: multi vita n spirulina] n halal termasuk kurma,kismis,madu,susu, ikan [tanpa kepala ikan], kekacang , bersenam pd hujung minggu ,mengaji dan mendengat ayat2 Al-Quran, dan ikut aktiviti keluarga setiap bulan [dgr ceramah. qiamulail, holiday, oversea, tepi pantai, shopping etc]

- Bintang Pertama
seawal umur 2 taun dia akan bermain guitar
-5 n 6 tahun tadika islam, 7-12 sekolah islam tahfiz [tahfiz Al-Quran], then sekolah menengah islam ambil aliran sains agama...belajar Muallim 6 tahun [belajar kitab dan hadis] bergantung kpd dia.
Hopefully dia jadi seorang yg Hafiz Al-Quran juga seorang Doktor.. insyaallah

-Bintang kedua
-aku suka tgk perempuan main gitar... so, kalau bole aku nk dia main gitar =)... or mb biola
-sekolah rendah/menengah agama atau mahad
-aliran agama
- hopefully dia akan jd seorang pensyarah bidang agama ...or ustazah.

Bintang ketiga
- aku akan tny dia minat alat muzik ape... 
-den kalau nk tahu lg, aku suka dgr org bertaranum. so, dia akan belajar taranum.
sekolah rendah biasa... hopefully dia masuk boarding school bila menengah nanti.. 
-aliran sains tulen
-aku nk dia maen rugby mcm bapa dia =) [depends]
btw, know wht rugby is gentleman game. play by smarter n machosss only... haha 
n Hopefully dia menjawat salah satu bidang profesional seperti bapanya seorang bakal engineer...ahha =) *poyo.. or saintis islam

Bintang keempat
- aku suka budak2 main piano.. n kalau dia suka dia bole main piano =)
mb sekolah pilihan aku adalah sekolah antarabangsa... hmm... 
- nak encourage dia study Art n Design.[kaligrafi,khat etc]

pnjg lg tntg bintang2 ini dan aku mls sikit nk tulis... ini juz apa yg aku HARAPkan...bukan sesuatu yg dipaksa.. minat adalah "Main Subject"....ini subjet dn ianya boleh berubah. mungkin aku akan membujang sampai ke tua... only GOD knows..aite?... so, kita chill je la yee~ ....n aku terpanggil tetiba nk tulis mcm ni sebab td aku g POPULAR BOOKSTORE...dekat ioi Mall... besakk gilakk kedai tu..dlm byk2 section2 buku... government, cooking, magazine, engineering, health, classic,travel n nk tahu part mane yg aku terkesima terpandang lama2 ? part Parenting n Pregnancy!... woot2 wink2...haha 
antara buku yg buat aku mcm "beli ke xnk?" pk2 xde duit so x beli... =( xpe2 sabo An.. next time kalau masyuk giler kau beli yee~ =) .....bwh ni antara buku yg aku usha2 kelip2 mata td.haha sorry phone camera ni cap ayam jew~






inilah inilah inilah dipanggil........ "SHAFIQNISM" [genre seram]

THE END


*dan aku hanya akan bersama insan yg mulia*

[sikacakkacak]

3 comments: