Wednesday, September 21, 2011

shafiq : My Eka

aku ada seorang adik perempuan. sebagai seorang abang begitu byk  tanggungjwb perlu aku pikul dan laksanakan. aku syg adik2 aku. dan aku nak mereka berjaya. belajar mcm aku dan lebih bagus dari aku. abg tahu hidup kita x mcm org lain. i juz want to say "i love u all"... telah byk aku usahakan utk korg. aku harap korg faham. dan aku nk korg terus berjaya. abg nk korg ada hidup sendiri kehidupan bahagia yg membayar  masa silam. kehidupan yg diukir melalui tgn kasih sayang. tgn sang pengembara masa.....  kalau nak tahu, abg x suka kita hidup mcm ni. tapi ini takdir kita dik. abg syg korg. dan korg ada abg. abg nk korg fhm. abg kadang2 selalu mrh2. selalu buat korg bengang mulut jahat, kdg2 kaki tgn sampai naik. abg mintak maaf sbb kdg2 abg panas baran. darah muda darah org main rugbi mmg mcm ni.hehe sorryyyy... bukan apa abg nak korg belajar dari hidup..abg nk korg berubah... jadi yg terbaik... dik bila da berkeluarga hidup la dgn bahagia. jgn spoil evrthg mcm mane hidup korg di"spoil"kan. jgn ikuti kesilapan org terdahulu. jgn simpan dendam. abg selalu doa kebaikan korg. dik, dgn ilmu sahaja kau akan berjaya, akan bahagia. dik wlupun hdup 10 tahun lalu dan kini penuh dugaan tapi kita tetap tabah. kita mampu tempuhi. kita kuat dik.  abg mmg x tunjuk rasa kasih dan syg abg pd korg. tapi abg nak ckp abg saaayyaaang sgt korg. abg ada 5 org adik. 4 laki dan 1 perempuan.

 eka..... abg mintak maaf sgt, sebab abg x jaga eka.... bila jd mcm ni baru persaan serba salah tu muncul... bukan dulu abg x peduli psl eka, bukan xkisah, bukan x ambil berat, tapi doa abg yg menjadi bukti segala. doa la bukti kisah bukti abg jaga eka,,,dari dulu lagi abg mmg ada future plan utk korg... skrg mmg xnmpk.. tp in future korg akan nmpk .. percayalah... abg hnaya mampu usaha, Allah s.w.t yg tentukan... apa2 terjadi adalah ats izin Ar-Rahman....eka...dah, jgn buat kesilapan lagi... hidup eka masih panjang... nikmati lah masa2 yg indah... jgn dikerja org yg tidak menyayangi kita,  eka.. abg syg eka dr dulu lg... abg syg eka sgt2.. eka adik abg.. abg x pernah lupa... eka.. mulut abg mmg jahat, tapi hati abg baik... eka... abg nk suatu hari kita tinggal sama... abg xnk kita berpecah lagi.... abg xnk keluarga kita berpecah lagi..sorg kt sini sorg kt sana... eka... kalau abg da kerja ada kereta abg nak bwk eka jln2... bwk adik2... kita adakan hari2yg indah yg dulu yg patut kita jalani bersama... hal dulu kita lupakan, lupakan kehidupan dulu,... biarkan org yg x kisah psl kita tu... abg kisah psl eka...nanti da besar da kerja abg nk jaga eka... abg nk eka ada kehidupan yg lebih baik dr abg.... abg x kisah kalau abg x happy..aslkan eka happy.. eka.... eka sorg je adik perempuan abg.. abg xde adik perempuan lagi... abg nak pesan... jgn percayakan lelaki, jgn cepat terjatuh... jgn terperdaya dgn tipu lelaki... abg nak eka bahagia.. pilihlah calon suami yg terbaek..fikir masa hdpn... abg xnk korg smua hidup mcm kehidupan dulu dan sekarang....belajar serius dan sungguh2... cuba yg terbaik... eka... abg xtahan la, abg sedihh sgt... kenapa kita smua mcm ni... kenapa org lain boleh miliki sebuah keluarga yg bahagia tapi tidak bg sebilangan org... setiap kali abg fikir korg abg akan mengalirkan air mata.. abg kesian tgk korg.. abg kesian tgk eka...  eka jgn risau abg akan sentiasa disisi eka... kalau ada pape msg la abg...abg syg korg semua n abg syg eka...
"walaupun airmata ini mengalir dgn laju aslkan ia menjadi penenang bagi diri abg" 
ni la sbb alasan abg tny biodata eka.. sbb abg nk tulis blog psl eka sikit.. ni juz permulaan je...hhe eka... nama eka hampir sama mcm abg.. hha 


sorry aku cilok gmbar kau kt fb...hehehe

Nama : Nurul Shafiqah
bufday: 09/02/1994
warna ketersukaan : purple...hHaA
makan minum : sup cendawan & tomyam / air suma & teh ais
kerja : "dia kata nk kerja dgn gov...haha xtaw la kje ape..kalau sapu sampah pun dgn gov...hehe"
hobi :dgr radia n baca buku
kata-kata : yesterday is yesterday, lives today, tommorow is better dan today...haha aku ubah sikit sbb da terdelete msg kau..haha 
abg dia : Muhammad Shafiq =)
n kalau nak ngorat kena ngorat abg dia dulu..hehe

so, inilah daripada abg shafiq... seorang yg kejam dan jahat...tapi hati suci je..haha
abg ketua keluarga.. abg kena jaga ummi,eka dan adik2... abg nak korg bahagia. abg akan cuba yg terbaik... abg xnk kita  hidup dgn gelumang butir2 air mata. solat jgn tinggal n selalu berdoa ok.
dan yg terakhir dik, 
"selagi meniti masa selagi itu usia meniti dewasa"
kita renung2kan

*sekian daripada ABANG eka =)

No comments:

Post a Comment