Sunday, August 7, 2011

ALLAH s.w.t memakbulkan doa ku

 PLAY!







Menempuh Jalan Ilahi


Cari dan tujulah ke Jalan Allah Azza-Wajjal-a






Tujuan hakiki shafiq tulis artikel ini adalah untuk kita sama-sama dekat kpd Maha Pencipta [Khaliq].
Betapa kita perlu mensyukuri nikmat Tuhan.

Alhamdulillah, Allah masih sayangkan hambanya ini. Petunjuk Allah s.w.t adalah harta yg paling bernilai bg shafiq. 
hari2 yg shafiq titi ketika shafiq keluar dijalan Allah adalah hari2 yg cukup bermakna.tiada yg lebih berharga dari Nur hidayat Allah ini. 

 Allah s.w.t memakbulkan doa shafiq . Tahajjud Cinta ku pada Ar-Rahman, aku selitkan bingkasan Hati . Aku titipkan suara Hati . Menadah tangan pinjaman Ar-Rahman . Panjatan Doa ku berlalu seiring dengan derasan embunan airmata sehebat tangisan taubat. Atma ini sayup berdegup seperti insan yg lemas dihentam badaian gemuruh laut.seakan ini balasan Ar-Rahman pada jiwa yg penuh dosa. suasana malam itu sepi sambil ditemani angin malam yg dtg menyapa anggota tubuh ,  pintu langit seakan terbuka bg menyambut doa Hamba ini. wudu' masih lembut membasahi anggota yg akan bercahaya di masyar kelak ini dan saat ini aku mula berdoa.....







" Ya Allah Engkaulah Tuhan yang hak.perkataan mu adalah hak, janjimu adalah hak , pertemuan denganMu adalah hak dan syurga itu adalah hak , neraka itu hak.Nabi-nabi-Mu adalah hak, Muhammad itu hak, kiamat itu hak, wahai Allah kepada Engkau aku menyerah diri dengan-Mu ,aku beriman kepada-Mu aku bertawakkal dan kepada-Mu aku dikembalikan. dengan Engkau aku meminta kepustusan, Oleh itu ampunilah aku segala apa yg aku dahulukan dan segala apa yang aku kemudiankan.Engkaulah yang mendahulukan dan engkaulah yang mengemudiankan. ampuni aku dan dan dosa2 seluruh umat islam. Kau kurniakanlah hidayat,taufiq dan rahmat kepada ku dan seluruh umat islam. Berilah KEJAYAAN kepada ku , didunia dan di akhirat. kau tentukan hidupku seperti kau tentukan hidup hamba2-Mu yang beriman dan bertaqwa. "





Alhamdulillah,Perkataan yang aku gariskan@highlight diatas itu ialah maksud artikel ini. Ayat2 yg bergaris itu adalah doa. Dan apa yg aku hendak sampaikan adalah "Allah S.W.T memakbulkan Doa itu"

Ar-Rahim memakbulkan doa seorang insan yg jahil.. Allah s.w.t memberi peluang kejayaan yang dimana tidak semua hamba-Nya memperoleh.

Dengan Foundation CGPA aku yg teruk.[ cukup2 telan je ], aku masih diberi peluang oleh Allah s.w.t utk menyambungkan pelajaran.





kos ini adalah kos yg "hard" la org kate. susah nak dpt....students yg 3.5 above je yg agk btol layak.n tapi dgn Rahmat Allah s.w.t aku dpt sambung degree dgn kursus ini. ini adalah kos baru . competition utk mendapat tempat didalam kos ini sgt2 lah tinggi. hanya lebih kuarng 100 org sahaja yg akan terpilih


cuba lihat berapa byk matrikulasi? berapa byk kolej MARA? berapa byk lepasan STPM? berapa byk lepasan Asasi(UM,UiTM.etc)? Berapa byk pulak pelajar yg cemerlang? Berapa byk 3.5 above? bumiputera sahaja tahun ni hampir 50 000 org yg memohon. Yg MENDAPAT kedudukan di Universiti hanya dlm 39 000 org sahaja. itupun bukan semua dpt mengikuti kos pilihan.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------


ok kita guna simple maths..guna TEKNIK ATLEAST [ciptaan Tengku Ir Shafiq]... *pengiraan ini JUMLAH/HASIL nanti telah diabaikan pelajar yg selain dari aliran selain sains hayat , sains fizikal dan kejuruteraan* [bermaksud tidak termasuk pelajar selain sains hayat , sains fizikal, kejuruteraan dan tidak berkenaan] .


Lihat Pengiraan Dibawah PENTING!

40 000ribu [bundarkan.mb kurang lagi] Bumiputra yg memohon.
secara purata fakulti yg ditawarkn di setiap Universiti adalah 25 [maybe lebih]. 
dan dan 1 fakulti secara purata ada 5 [maybe lebih] .
intake tahun ini diramalkan seramai 100 n above [bundaran anggaran 100]


 so, 25 x 5 = 100 [approximately][ini bilangan kos]  ,

40 000/100 = 400 [purata bilangan pelajar yg meminta kos yg same]


100/400 = 1/4 or 0.25 [posibility mendapat kos ini bg yg memohon per individu]


thus, 0.25 x 100% = 25%


so, POSIBILITY UNTUK AKU ATAU KITA MENDAPAT KOS INI ADALAH HANYA 25%.
# OR HANYA 1 DARIPADA 4 ORG YG MEMOHON DIANGGARKAN AKAN BERJAYA MENGIKUTI KOS INI.


IF apabila di"consider"=tidak diabaikan student2 yg 3.5 above yg memiliki peluang yg cerah utk melanjutkan pelajaran dalam


0.22/1.25 [nisbah andaian CGPA saya] X 25 = 4.4%


FINAL ANSWER
# APPROXIMATELY = ONLY 4.4% [chance]
# (1 OF 23 STUDENTS)




[From Genius Shafiq]

------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Inilah kekuasaan Allah S.W.T. inilah kuasa sebenar
 "DOA"









Firman Allah S.W.T 

[lebih kurang begini]

 "jika seseorang hamba-Ku datang kepada beserta dosa setinggi gunung sekalipun dan meminta keampunan dari Ku , Nescahya akan Aku ampunkan"





Oleh itu , berdoalah kepada Ar-Rahman disetiap ketika.Semoga ini menjadi pengajaran kepada insan yg bergelar khalifah.


SALAM PENUTUP


[sebab awaksayakitakan kawan]




4 comments:

  1. aku suka simple math genius kau =D

    ReplyDelete
  2. rindu kira kira dgn an time kte buat projek sem sama sama :) nice entry!

    ReplyDelete
  3. haha... tq2... tibe2 nk buat yg islamic2 sikit.. hoho.. hmm... an xpndi sgt gune fb ni.. follow up tu ape? drop2 tu ape? xphm lg.. nti lame2 phm la tu...k

    ReplyDelete