Wednesday, August 31, 2011

shafiq : Hidup

hidup penuh tekanan... sirna kaifiat menenangkan jiwa... shafiq tiada tempat utk menbingkai perasaan, tiada objek utk shafiq luahkan... hanya jiwa yg lembut akan memahami... tidak semua manusia adalah sahabat tidak semua sahabat tempat bersandar.. tidak seluruh insan berhemah dgn percakapan... kekadang kebaikan pada seseorang ibarat susu dibalas tuba dek perselisihan.. dari jiwa yg agung tiada tempat utk aku titipkan perasaan .. melayan karenah masa pancaran duniawi...  tenaga atma memaksa utk aku melepaskanya pada alam... kesakitan tiada bendungan ...pedihh ini tiada manusia tahu apatah lagi memhami... aku masih mencari sahabat jiwa.. pada mulut daripada hati sanubari tempat aku berlindung dari fitnah yg memancar, disitu tiada bahasa keluhan aku tuturkan... aku tiada manusia... utk berkongsi..... hidup selama puluh tahun ini sirna bahagia... apabila hari2 ini aku lalui tiada memori emas yg kekal bernilai dalam hidup ini, aku merasakan kekecewaan... byk memori indah seakan lesap kedalam lubang hitam. apabila memori indah ini hanya dikelilingi kehitaman memori.... bagaikan ada pusaran hitam sekeliling binaan  memori. pusaran yg memamah ketawa dan senyuman... hmmmmmm.... hidup penuh kegelapan... tiada cahaya kebahagian dtg menerpa....memori pahit, kenangan hitam, aku kelemahan... aku kepenatan mencari perwira... aku tandus kemenangan... 
aku..............

wahai manusia... selagi kamu meniti masa selagi itu usia meniti dewasa... matanglah dgn masa... kamu akan titi hari dewasa yg indah... sayangi org yg menyayangi kamu...jgn kamu tepiskan kasih syg manusia kerna seorang manusia yg tidak menyayagi kamu... jgn dikejar cinta dihadapan jika khazanah cinta pd bahu keciciran, sedangkan cinta dihadapan itu berjalan meninggalkan kamu. cinta manusia adalah khazanah yg bernilai... inilah bukti agungnya manusia... hargailah manusia, bahagiakanlah manusia, gembirakanlah manusia....disitu ada cahaya...cintalah org yg menyintai kamu dgn ikhlas sesungguhnya kebahagian itu ada pada dia....

[sikacakkacak]
31/08/2011 :: 11.59 p.m


No comments:

Post a Comment