Saturday, September 3, 2011

Aku Ibarat Kabus Pagi

for sure rmi akan smbg blaja den aku pun sama.. dan tetiba mlm2 yg boring dlm suasana sepi mlm ilham dtg menerpa memaksa aku utk berkarya... so, aku saje tulis ni... think positive, positive visual n chill guys =)

Kala pagi nan limun,
Semilir bayu berarak lalu,
Menghembus pawana memuput daku,
Meniti mergastua satu persatu,
Mendamaikan buana menggamit kalbu,
Pantas berlalu,
Sebangat waktu,
Bagai impianku,

Aku,
Ibarat kabus pagi,
Disongsang angin bertiup pilu,
Mengembara tanpa jemu,
Kulewati lurah gunung laut membiru,
Demi menggapai impianku,
Berjaya ke puncak menara batu,
Menggenggam watikah menunai citaku,
Menjadi belia intelektual berilmu,
Membalas dewa dewi pertiwi hatiku,

Aku ampuhkan diri,
Memayungi hujan sinar matahari,
Segera ke menara hati,
Menunai harapan merungkai janji,
Menjunjung agama mengibar panji,
Wawasan ku julang mahmudah melewati,
Kerna ku percaya,
Malam akan berganti hari,
Pagi setia menanti,
Untuk ku mengejar impian diri
Bersemayam di singgahsana kejayaan abadi,
Impaknya pasti,
Aku bisa berbakti,
Pada agama dan pertiwi hati,

Kerna diri ini,
Kabus Pagi..........

No comments:

Post a Comment