Tuesday, September 11, 2012

Sedikit kata drpd saya Sempena 55t Merdeka


Sejiwa, Sebangsa, Senegara = Semelayu, Secina, Seindia, Seiban, Sekadazan, Semuruk etc
Maka kita bangsa Malaysia

sy selaku rakyat Malaysia  yg patriotik amat berharap negara ini akan kekal dan terus maju menuju target 2020.... sy selaku pemerhati dlm & luar negara byk melihat & membuat perbandingan Malaysia dgn negara2 lain terutama negara di Asia Tenggara... wlupun negara ini tidak semaju singapura dan tidak sekaya brunei tetapi negara kita menunjukkan peningkatan yg posotif dlm pelbagai aspek... saya akui pertahanan negara kita antara terlemah abtara terlemah di Asia Tenggara berbanding indonesia dan thailand tetapi GDP & pendapatan negara kita tinggi wlupun bukan ditahap yg membanggakan.. ini kerana kita kaya dgn sumber alam :) 

saya tidak kisah kerajaan mana yg akan memerintah lps PRU-13 kerana kerajaan ini adalah kerajaan yg dipilh oleh rakyat....dan semestinya rakyat Malaysia bukan masyarakat yg bodoh hingga tidak berdaya utk memilih pemimpin sendiri.. igt kuasa di tgn rakyat... we are Malaysian.. Malaysian pemikirannya matang & positif.. itu yg memungkinkan segalanya... 

Harapan saya pd kerajaan Malaysia supaya bekerja se-amanah mungkin,,, sy juga risau akan isu rasuah, ketirisan hasil negara, sistem kapitalisme, pemonopolian wang rakyat oleh golongan elit dan sikap malas org Melayu... sy berharap kerajaan Malaysia melakukan sesuatu  rakyat Malaysia celik dlm byk perkara, rmi yg berjaya, kita bangga dgn keamanan yg kita perolehi maka dgn ini sy ingin mengatakan sy berbangga menjadi rakyat Malaysia :)

sekian,
Nukilan Kacak
(sikacakkacak.blogspot.com)

No comments:

Post a Comment